Bekijk hier alle

Veelgestelde vragen

    Bestelling en levering

      Een bestelling plaatsen

      Hoe plaats ik een bestelling?


      Stap 1

      • Klik op het artikel van uw keuze
      • Pas eventueel de hoeveelheid artikelen aan
      • Klik op "In winkelwagen"
      • Als u nog een artikel wilt bestellen, klikt u op "Winkel verder"
      • Als u de bestelling definitief wilt maken, klikt u op "Ga door naar afrekenen"

       

      Stap 2

      • Vul uw gegevens in
      • Als u de bestelling naar een ander adres in Nederland wilt laten versturen, kunt u dat hier aangeven door het vinkje bij het vakje "Verzenden naar hetzelfde adres" weg te halen

       

      Stap 3

      • Kies uw betaalmethode
      • Controleer uw bestelling
      • U kunt tevens aangeven of u op de hoogte gehouden wilt worden van acties en aanbiedingen van de Volkskrant
      • U dient de Algemene Voorwaarden te accepteren door het vakje aan te vinken
      • Klik op "Plaats uw bestelling"

       

      Stap 4

      • U komt nu op de betaalpagina
      • Als u alle stappen op deze pagina gevolgd hebt, kunt u de betaling bevestigen

      Kan ik een bestelling nog annuleren of aanpassen?

       

      Zolang u de bestelling nog niet heeft afgerekend kunt u uw winkelmandje nog aanpassen.
      Zodra u bent doorgegaan naar de betaalpagina is het niet meer mogelijk uw bestelling aan te passen.
      Na uw betaling kan de bestelling niet meer geannuleerd worden.
      U kunt indien nodig de bestelling aan de deur weigeren of deze (wijnbestellingen zijn uitgesloten) binnen 30 dagen (kosteloos) retour sturen. Na ontvangst van de retouren wordt het aankoopbedrag inclusief verzendkosten binnen 2 weken gerestitueerd.

      Kan ik een bestelling plaatsen als ik geen abonnee ben van de Volkskrant?

      Ja, ook als u geen abonnement heeft op de Volkskrant kunt u een bestelling plaatsen in onze webwinkel.

      Krijg ik een bevestiging van mijn bestelling?

       

      Ja, u ontvangt binnen enkele minuten een bevestiging op het opgegeven e-mailadres.
      Hierin staan de gegevens van uw bestelling, controleert u deze goed. Als u geen bevestiging heeft ontvangen raden wij aan in de spamfolder van uw e-mail te kijken.

      Mocht u bestelling reeds bevestigd zijn via e-mail, neem dan binnen 24 uur contact op met onze klantenservice via 088-0561561 (ma-vr 8:00 – 17:00).

      Bij een bestelling van wijnartikelen kunt u contact opnemen met wijnwinkel@volkskrant.nl

      Waar kan ik de status van mijn bestelling zien?

       

      Als uw bestelde artikel te groot is voor de brievenbus, ontvangt u van ons een e-mail met daarin een Track and Trace code. Met deze code kunt u op het internet uw bestelling volgen.

      Kan ik mijn bestelling laten inpakken?

       

      Nee, dit is helaas niet mogelijk.

      Bezorging van een bestelling

      Hoe wordt mijn bestelling bezorgd?

       

      Dit is afhankelijk van de grootte van het bestelde artikel. Als het artikel niet door de brievenbus past wordt het aangeboden als belstuk. De bezorger belt dan bij u aan om het pakket af te geven.

      Wat gebeurt er als ik niet thuis ben bij het afleveren van mijn bestelling?

       

      Voor de procedure postbezorging verwijzen wij u graag door naar de website van www.postnl.nl.

      Wordt mijn bestelling in één keer bezorgd, ook als ik meerdere artikelen besteld heb?

       

      Het kan zijn dat een artikel niet beschikbaar is en uw bestelling los van elkaar zal worden verstuurd. Bij een combinatie van wijn en een ander artikel worden deze altijd los van elkaar bezorgd.

      Kan ik mijn bestelling op een ander adres laten bezorgen?

       

      Ja, het is mogelijk om uw bestelling op een ander adres binnen Nederland te bezorgen. Dit kunt u direct bij uw bestelling aangeven.

      Kan ik mijn bestelling in het buitenland laten bezorgen?

       

      Nee, dit is helaas niet mogelijk.

      Kan ik mijn bestelling ook afhalen?

       

      Nee, dit is helaas niet mogelijk.

      Kan ik kiezen op welke dag en tijdstip mijn bestelling bezorgd wordt?

       

      Nee, dit is helaas niet mogelijk.

      Levertijden

      Wat is de levertijd van mijn bestelling?

       

      Indien het artikel op voorraad is wordt het binnen 5 werkdagen na ontvangst van uw betaling geleverd, tenzij anders aangegeven.

      Verzendkosten

      Wat zijn de verzendkosten van mijn artikel?

       

      U betaalt bij elke bestelling ongeacht het aantal artikelen in de Volkskrant Webwinkel € 1,95 aan verzendkosten. Alleen voor wijn- en andere bijzondere (vaak zware) leveringen brengen wij € 5,95 in rekening. Bij een wijnbestelling betaalt u geen verzendkosten vanaf 18 flessen of meer. De voor uw bestelling geldende verzendkosten zullen altijd specifiek voor de betaling in uw winkelmandje worden aangegeven. 

    Betaling

      Betaalmethoden

      Welke betaalmethoden zijn er beschikbaar?

       

      U kunt in de Volkskrant webwinkel betalen met iDeal of met creditcard.

      Cadeaubonnen

      Kan ik met cadeaubonnen betalen?

       

      Nee, dit is helaas niet mogelijk.

      Facturen en betaling

      Wat is de betaaltermijn?

       

      U betaalt direct en in een keer met iDeal of met creditcard.

      Waar kan ik terecht met overige vragen over mijn factuur of betaling?

       

      Bij vragen over uw factuur of betaling kunt u het beste contact opnemen met onze Klantenservice via het contactformulier. Deze vindt u hier terug.

    Retourneren

      Bestelling retourneren

      Hoe kan ik mijn bestelling retourneren?

       

      U kunt uw artikel retourneren middels de bijgeleverde retourbon. Op deze bon vindt u de volledige retourprocedure. Bestelde wijnartikelen kunt u niet retourneren.
      Klik hier om het retourformulier te downloaden.

      Kan ik mijn bestelling ruilen?

       

      Ja, dit kan. Bij ontvangst van uw retour gezonden artikel ontvangt u automatisch uw geld terug op de rekening waarmee u heeft besteld. Om een ander artikel te ontvangen dient u een nieuwe bestelling te plaatsen in de Volkskrant Webwinkel.

      Onder welke voorwaarden kan ik mijn bestelling retourneren

       

      U kunt uw bestelling binnen 30 dagen terugsturen. U dient hiervoor het retourformulier te gebruiken dat op de achterkant van de factuur/verzendbon staat. Stuur de artikelen (bij voorkeur) in de originele verpakking gezamenlijk met het volledig ingevulde retourformulier op. De verwerking van de retouren vindt plaats na ontvangst en beoordeling van de artikelen. 


      Ons retouradres voor (niet-wijn) artikelen:


      De Volkskrant Klantenservice
      t.a.v. Afdeling Retouren
      Antwoordnummer 15662
      4790 VT Klundert

      Hoe lang duurt het voordat ik het aankoopbedrag terugkrijg als ik mijn bestelling retourneer?

       

      Indien de retourzending voldoet aan alle hierboven gestelde voorwaarden, wordt het aankoopbedrag binnen 2 weken na beoordeling van de binnengekomen artikel(en) automatisch gerestitueerd.

      Hoe lang duurt het voordat mijn retournering is verwerkt?

       

      Uw retournering wordt binnen 5 dagen na ontvangst van uw retourzending verwerkt.

      Krijg ik een bevestiging als mijn geretourneerde bestelling in goede orde is ontvangen?

       

      U ontvangt geen bevestiging van uw retourzending. Uw geld wordt automatisch binnen 2 weken na ontvangst van de teruggezonden artikel(en) teruggestort op uw rekening.

    Garantie

      Garantie

      Heb ik garantie op mijn bestelde artikelen?

       

      Voor alle artikelen die u bij ons koopt geldt de wettelijke garantie. Dit betekent dat een artikel in goede staat moet verkeren en bij normaal gebruik naar behoren dient te functioneren. 
      Wanneer u een artikel ontvangt waarbij dit niet het geval is voorzien wij u zo snel mogelijk van een passende oplossing. Afhankelijk van het artikel doen wij dit door vervanging, reparatie of terugbetaling. 
      Naast de wettelijke garantie geldt voor bepaalde artikelen de fabrieksgarantie. Een fabrieksgarantie is een extra garantie die wordt gegeven door de importeur of fabrikant. De fabrikant of importeur kan zelf voorwaarden stellen aan deze garantie. Meer informatie over de fabrieksgarantie vindt u in de documentatie van het product.

      Wat is de garantietermijn op mijn bestelde artikelen

       

      De garantietermijn is afhankelijk van het artikel dat u heeft besteld. De termijn van de fabrieksgarantie vindt u in de meegeleverde documentatie van de fabrikant.

      Mijn bestelde artikel is defect, wat moet ik nu doen?

       

      Als uw bestelde artikel defect raakt binnen de garantietermijn, dan kunt u het artikel retour sturen met het bijgeleverde retourformulier op de achterzijde van de pakbon.

      Of klik hier om het retourformulier te downloaden.

    Service en Contact

      Contactformulier

      Waar vind ik het contactformulier?

       

      Het contactformulier vindt u hier terug.

      Postadres

      Retouren

       

      Retouren (niet wijn) kunnen worden gestuurd naar:

      De Volkskrant Klantenservice 
      t.a.v. Afdeling Retouren 
      Antwoordnummer 15662
      4790 VT Klundert

      Klik hier om het retourformulier te downloaden.

      Overige vragen?

       

      Overige vragen kunnen worden gesteld via:

      Klantenservice Volkskrant Webwinkel

      Voor direct contact bel: 088-0561561 (ma-vrij 9:00-17:00).

      Of mail naar: webwinkel@volkskrant.nl (verwerkingstijd 48 uur).

      Of stuur een brief (verwerkingstijd 5 dagen) naar:


      De Volkskrant t.a.v. Webwinkel
      Antwoordnummer 777
      1000 AT Amsterdam

       

      Klantenservice Volkskrant Wijnwinkel

      Mail naar: wijnwinkel@volkskrant.nl (verwerkingstijd 48 uur).

      Of stuur een brief (verwerkingstijd 5 dagen) naar:

      De Volkskrant Wijnwinkel
      Industriestraat 18
      7482 EZ Haaksbergen

Speciaal geselecteerd

Onze artikelen zijn zorgvuldig gekozen in samenspraak met onze redactie.

Exclusiviteit

Veel van onze artikelen vindt u als eerste bij de Volkskrant.

Gratis retourneren

U kunt uw artikel kosteloos aan ons retourneren.

Veilig betalen

U kunt in onze webwinkel gebruik maken van onze veilige betaalmethoden zoals iDeal en Creditcard.

Zorgvuldige bezorging

We behandelen uw bestelling altijd met de grootste zorg.

30 dagen bedenktijd

Mocht u om welke reden dan ook uw artikel(en) willen retourneren dan heeft u 30 dagen bedenktijd.